Platformy do dropshippingu – jak wybrać najlepszą dla Twojego sklepu internetowego?

0
8334
platforma dropshipping

Dropshipping to model biznesowy, który zyskał na popularności w ostatnich latach, przyciągając przedsiębiorców szukających elastycznych rozwiązań e-commerce. Platformy dropshipping to nowoczesne rozwiązanie pozwalające na szybkie uruchomienie własnego sklepu internetowego i jego łatwą obsługę. Działają one w modelu abonamentowym i obejmują szereg praktycznych funkcji, niezbędnych zarówno na etapie zakładania e-commerce’u, jak i jego późniejszego prowadzenia.

Wybór odpowiedniej platformy dropshippingowej jest kluczowy dla sukcesu każdego sklepu internetowego. Jeśli zatem planujesz otwarcie biznesu online bez magazynu, dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru platformy do dropshippingu!

Platforma e-commerce do dropshippingu – co to? Czym jest dropshipping?


Platformy dropshipping to serwisy internetowe, które umożliwiają sprzedawcom prowadzenie biznesu bez konieczności posiadania fizycznego magazynu produktów. W modelu dropshipping sprzedawca współpracuje z dostawcą, który magazynuje produkty, a następnie wysyła je bezpośrednio do klienta w imieniu sprzedawcy. To oznacza, że sprzedawca nie musi martwić się o aspekty logistyczne, takie jak: magazynowanie, pakowanie czy wysyłka produktów. Przykładem takiej platformy jest Sky-Shop.

Dzięki temu modelowi, wiele osób może rozpocząć własny biznes online z minimalnym kapitałem finansowym. Wystarczy pomysł, czas i zaangażowanie.

Wśród zalet dropshippingu należałoby wymienić:

  • Niski próg wejścia – nie musisz inwestować dużych sum pieniędzy w zakup towarów i ich magazynowanie. Płacisz tylko za produkty, które faktycznie sprzedajesz.
  • Brak potrzeby zarządzania magazynem – ponieważ produkty są wysyłane bezpośrednio od dostawcy do klienta, nie musisz martwić się o magazynowanie, pakowanie, czy wysyłkę produktów.
  • Szeroki wybór produktów – możesz oferować szeroki asortyment produktów bez konieczności posiadania ich fizycznie.

Prowadzenie biznesu w modelu dropshippingu nie jest wolne od wyzwań. Wśród tych podstawowych można wskazać:

  • Konieczność kontroli jakości – ponieważ sprzedawca nie widzi produktu osobiście, trudno mu jest kontrolować jego jakość.
  • Czas dostawy – czas dostawy może być dłuższy, ponieważ produkty są często wysyłane bezpośrednio od producenta, który może znajdować się za granicą. Dodatkowo hurtownie i producenci często obsługują wiele sklepów internetowych działających w modelu dropshippingu, a ilość składanych przez ich klientów zamówień niejednokrotnie nie pozwala na przeprowadzanie natychmiastowych wysyłek.
  • Zarządzanie zwrotami – proces zwrotów może być skomplikowany, ponieważ sprzedawcy, chociaż sami nie pakują i nie wysyłają towarów, to często odpowiadają za proces ich zwrotów. Muszą zatem koordynować działania między klientem a dostawcą, a niejednokrotnie też przyjmować zwrócone towary na własne stany magazynowe. Z tego względu w dropshippingu nie poleca się sprzedawać artykułów, które często podlegają zwrotom i wymianom, na przykład: odzieży i obuwia.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w dropshipping jest znalezienie wiarygodnych dostawców, oferowanie produktów wysokiej jakości i zapewnienie doskonałej obsługi klienta.

Dlaczego lepiej budować sklep internetowy na platformie dropshipping, niż przy użyciu narzędzi open source?


Chcąc założyć sklep w dropshippingu, najlepiej zrobisz, decydując się na jedną z kompleksowych platform abonamentowych ecommerce. Niektórym wydaje się, że bardziej opłacalnym rozwiązaniem okaże się skorzystanie z pozornie darmowego oprogramowania open source. W takim przypadku jednak o każdy aspekt e-commerce’u trzeba będzie zadbać osobno, co może sprawić sporo problemów osobom bez doświadczenia programistycznego.

Na szczególną uwagę zasługuje kwestia nawiązywania współpracy z hurtowniami. Jako że bezpłatne narzędzia open source pozwalają Ci jedynie założyć stronę internetową, wszelkie integracje musisz przeprowadzać samodzielnie. Dotyczy to także wyszukiwania dostawców i zawierania z nimi umów.

Takich komplikacji nie doświadczysz jednak, korzystając z platformy ecommerce SaaS – jak Sky-Shop. To kompleksowe oprogramowanie gwarantujące dostęp do wszelkich niezbędnych integracji, w tym także z hurtowniami dropshippingowymi. Jego abonament obejmuje nie tylko intuicyjny kreator stron e-commerce i panel administracyjny do zarządzania zamówieniami, ale także wsparcie techniczne, dzięki czemu samodzielnie poradzisz sobie ze wszystkimi ewentualnymi zawiłościami.

👉 Dowiedz się, jak zacząć dropshipping

Jaka jest najlepsza platforma do dropshippingu? Jak ją wybrać?


Na rynku znajdziesz wiele różnych platform dropshipping. Warto poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z nimi i dokonanie wyboru najlepszej. Dobre oprogramowanie musi posiadać szereg praktycznych funkcji, które pozwolą Ci szybko założyć sklep i wygodnie go prowadzić. Do najważniejszych cech platform e-commerce należą:

1.  Responsywność – Twój sklep internetowy powinien działać na każdym urządzeniu!

To podejście do projektowania stron internetowych, które sprawia, że strony działają dobrze na różnych urządzeniach. Strona responsywna automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, niezależnie od tego, czy jest to komputer stacjonarny, laptop, tablet czy smartfon. Dzięki temu użytkownicy mają optymalne doświadczenia z nawigacją i czytaniem, bez konieczności ręcznego dostosowywania rozmiaru strony, czy przewijania w poziomie.

Responsywność jest kluczowa dla zapewnienia dostępności i użyteczności stron internetowych w dzisiejszym wieloekranowym świecie. Niewątpliwie jedną z najważniejszych cech dobrych platform dropshipping w dzisiejszych czasach jest responsywność. Najlepiej postawić więc na oprogramowanie wykorzystujące technologię RWD (Responsive Web Design), dzięki której Twoja strona będzie poprawnie wyświetlana zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

2. Szybkość działania w modelu dropshipping to podstawa!

Pamiętaj, że współcześni konsumenci są bardzo niecierpliwi. Jeśli jakaś strona wczytuje się zbyt długo, po prostu ją opuszczają, nie czekając na efekty. Zadbaj więc o to, aby Twój sklep działał szybko i płynnie. Kluczowe znaczenie dla tych parametrów będzie miała używana przez Ciebie platforma dropshipping.

Postaw więc na oprogramowanie mające dostęp do technologii przyspieszających wczytywanie danych z serwerów. Za przykład może posłużyć platforma Sky-Shop wykorzystująca protokół HTTP 2 oraz technologię SpeedCache na infrastrukturze serwerowej.

3. Dostęp do bramek płatności

Do poprawnego funkcjonowania sklepu w dropshippingu niezbędna jest bramka płatności, dzięki której Twoi klienci będą mogli sfinalizować transakcje. Zdecyduj się więc na platformę, oferującą integracje z podstawowymi metodami płatności, takimi jak:

  • przelew internetowy,
  • karta debetowa lub kredytowa,
  • BLIK,
  • przelew tradycyjny,
  • portfel internetowy.

Warto też zastanowić się nad takimi rozwiązaniami, jak zakupy na raty oraz przesyłki pobraniowe. Im większy wybór opcji, tym lepiej.

Sky-Shop udostępnia autorską bramkę płatności Sky-Pay, z której mogą również korzystać sprzedawcy prowadzący dropshipping w ramach działalności nierejestrowanej.

4. Współpraca z firmami kurierskimi jest bardzo ważna!

Podobnie wygląda ocena platform dropshipping pod kątem współpracy z firmami wysyłkowymi. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli dostęp do różnych metod dostawy, wybierz oprogramowanie oferujące integracje z:

  • dobrymi firmami kurierskimi,
  • paczkomatami,
  • Pocztą Polską,
  • usługami odbioru przesyłek w punktach.

Ponownie, szeroki wybór różnych opcji dobrze świadczy o danej platformie dropshipping. Wybierając oprogramowanie dla siebie, zwróć jednak uwagę przede wszystkim na to, czy oferuje ono metody odpowiadające Twojej grupie docelowej.

5. Platforma dropshippingowa powinna ułatwiać integracje z hurtowniami

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż internetową bez magazynu, integracje z hurtowniami dropshippingowymi okażą się kluczowym kryterium oceny platform sklepowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie dane produktowe w Twoim sklepie zsynchronizują się automatycznie z ofertą dostawcy i będą na bieżąco aktualizowane.

Jeśli chcesz zaopatrywać się w różnych hurtowniach, postaw na taką platformę jak Sky-Shop, który zapewnia dostęp do asortymentów setek dostawców. Na liście znajduje się w tej chwili ponad 240 hurtowni dropshipping. Co więcej, jeżeli zechcesz nawiązać współpracę z inną hurtownią, Sky-Shop bezpłatnie wykona dla Ciebie integrację – pod warunkiem dostarczenia pliku produktowego.

👉 Przeczytaj także: Jak znaleźć hurtownię dropshippingową?

6. Wybierz hurtownię, którą cechuje intuicyjność obsługi

Prosta obsługa to jedna z najważniejszych cech każdej platformy dropshipping. Oprogramowanie abonamentowe powinno umożliwić założenie i prowadzenie sklepu nawet osobom bez żadnych umiejętności programistycznych.

Sprawdź więc, czy wybrane przez Ciebie narzędzie jest wystarczająco łatwe w obsłudze. W Sky-Shop możesz to zweryfikować podczas 14-dniowego okresu próbnego.

7. Platformy na abonament i integracje z innymi kanałami sprzedaży

W dropshippingu sklep internetowy to zaledwie jeden kanał sprzedaży. Warto uzupełnić go o inne – takie jak Allegro, Empik Marketplace, eBay czy Ceneo. Dzięki zaawansowanej platformie e-commerce zintegrujesz z nimi swoją stronę zaledwie kilkoma kliknięciami. Wszystkie dane pomiędzy poszczególnymi kanałami będą synchronizować się automatycznie.

👉 Przeczytaj także: Dropshipping na Allegro – najważniejsze informacje

8. Moduły bloga i newslettera – niech Twoja platforma sklepowa niesie wartość merytoryczną

Bardzo duże znaczenie mają także narzędzia marketingowe, które wykorzystujesz do reklamowania swojego sklepu. Do podstawowych kanałów należą w tym przypadku firmowy blog oraz newsletter. Wybierając platformę dropshipping, zwróć więc uwagę na dostęp do odpowiednich modułów.

9. Wbudowany system rabatowy

Aby generować dodatkowy ruch na stronie i zwiększać świadomość marki, warto korzystać z rabatów, zniżek i różnego rodzaju promocji. Takie narzędzia niewątpliwie zachęcą konsumentów do robienia zakupów w Twoim sklepie. W tym celu przyda Ci się jednak oprogramowanie wyposażone we wbudowany system rabatowy, pozwalający na stosowanie tego typu rozwiązań.

Sky-Shop umożliwi Ci na przykład dodawanie wielu kodów rabatowych jednocześnie, ustawianie promocji dla wybranych grup produktów oraz konfigurację akcji ograniczonych czasowo.

10. Funkcje SEO dla Twojego sklepu

SEO to absolutnie podstawowy kanał marketingowy, który decyduje o pozycjach Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Aby zadbać o ten aspekt, postaw na platformę dropshipping zoptymalizowaną pod SEO. Pozwoli Ci ona zadbać o podstawowe kwestie techniczne, a także publikować na Twojej stronie treści, takie jak: opisy produktów, kategorii czy artykuły blogowe.

11. Narzędzia do lojalizacji klientów

Powszechnie wiadomo, że pozyskanie nowego klienta jest zdecydowanie droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Właśnie dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby osoby kupujące w Twoim sklepie regularnie do niego wracały. Posłużą Ci do tego takie narzędzia jak programy lojalnościowe.

Ważna okaże się również możliwość założenia przez użytkownika konta klienta. Dzięki temu Twój sklep szybko zdobędzie zaufanie i lojalność konsumentów.

👉 Poznaj funkcje platformy dropshipping Sky-Shop:

Sky-Shop – najlepszy system do dropshippingu


Zastanawiasz się, jaka platforma w praktyce spełni Twoje oczekiwania i znacznie ułatwi Ci prowadzenie sklepu online? Wszystkie powyższe funkcje znajdziesz na wspomnianej już parokrotnie platformie Sky-Shop. Dzięki integracjom z hurtowniami oraz zaawansowanym narzędziom marketingowym szybko wygenerujesz ruch w swoim sklepie dropshippingowym!

Zachęcamy do bezpłatnego testowania przez 14 dni!

Jaka platforma oferuje najlepszy system do dropshippingu i pomoże Ci założyć sklep internetowy? Podsumowanie


Jeśli planujesz stworzyć sklep online i rozpocząć sprzedaż w modelu dropshipping, to powinieneś rozważyć działanie przy wykorzystaniu jednej z platform abonamentowych. Wybierając tę najlepszą, warto zwrócić uwagę na jej funkcjonalność. Dobra platforma sprzedażowa zapewnia: responsywność, szybkość działania, daje dostęp do różnych metod płatności i ułatwia integracje z hurtowniami. Jeśli chcesz prowadzić swój sklep internetowy w oparciu o dropshipping, to powinieneś również zwrócić uwagę na jakość współpracy z firmami kurierskimi. Pamiętaj też, że najlepsze platformy e-commerce posiadają moduły bloga i newslettera.