Dropshipping z AliExpress – co trzeba wiedzieć, zakładając sklep?

0
6493
dropshipping z alliexpress

AliExpress to jeden z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem głównie ze względu na bardzo niskie ceny i szeroki asortyment. Produkty z Chin chętnie zamawiają także Polacy.

Właśnie dlatego wielu internetowych sprzedawców decyduje się na dropshipping z AliExpress. Poznaj najważniejsze zasady dotyczące tego rodzaju działalności!

Na czym polega dropshipping z AliExpress?


Dropshipping to model, który pozwala na prowadzenie sprzedaży internetowej bez faktycznego kontaktu z towarem. Przedsiębiorca nie musi więc martwić się kwestiami dostaw, magazynowania i wysyłek. Jego działalność ogranicza się jedynie do obsługi klienta, promocji i rozwoju marki. Sklepy tego typu korzystają z asortymentów oraz usług zewnętrznych hurtowni.

Cały proces można sprowadzić do 5 podstawowych kroków:

  • Klient zamawia produkt w Twoim sklepie internetowym.
  • Otrzymujesz od niego wpłatę za zamówiony produkt.
  • Kupujesz dany produkt w AliExpress, podając przy tym adres swojego Klienta.
  • Sprzedawca z AliExpress wysyła towar do Twojego Klienta.
  • Zachowujesz marżę jako zysk.

Wady i zalety dropshippingu w AliExpress


Model dropshippingu oferuje mnóstwo korzyści, z których chętnie skorzystają przede wszystkim początkujący sprzedawcy. Niestety, decydując się na zakup produktów w AliExpress, trzeba zaakceptować także parę niedogodności.

Do zalet dropshipinngu z AliExpress należy:

  • Bardzo szeroki asortyment – w bazie produktów da się znaleźć dosłownie wszystko.
  • Brak opłat za prowadzenie sprzedaży w dropshippingu.
  • Bardzo przystępne ceny, przekładające się na wysokie marże.
  • Oferta obejmująca najświeższe nowości rynkowe.

Wady dropshippingu w AliExpress obejmują z kolei:

  • Długi czas oczekiwania na zamówione z Chin produkty.
  • Dość długi proces weryfikacji karty kredytowej przy zakładaniu konta.
  • Bariery komunikacyjne wynikające z tego, że nie wszyscy dostawcy znają angielski.

Jakie produkty sprzedawać w dropshippingu z AliExpress?


Jeśli planujesz prowadzenie sprzedaży produktów z AliExpress w dropshippingu, musisz przede wszystkim wybrać asortyment dla swojego sklepu. To jeden z najważniejszych punktów organizacji działalności, ponieważ między innymi od niego będzie zależało zainteresowanie Twoją ofertą.

Postaraj się więc znaleźć niszę, która nie jest jeszcze w Polsce odpowiednio zagospodarowana. Zapoznaj się z kategoriami dostępnymi w AliExpress i zdecyduj, jakie towary będą cieszyć się największą popularnością w naszym kraju. Pamiętaj, aby unikać markowych produktów, ponieważ mogą one okazać się podróbkami, a na sprzedaż oryginałów i tak potrzebna byłaby Ci specjalna licencja.

Żeby mieć pewność co do wyboru asortymentu, kieruj się liczbą dotychczasowych zamówień danego produktu, a także średnią jego ocen. Artykuł zakupiony przynajmniej 200 – 300 razy i mający minimum 4,5 gwiazdki prawdopodobnie okaże się bezpieczną inwestycją. Zwracaj także uwagę na cenę – im niższa, tym wyższą marżę możesz nałożyć na oferowany towar.

Nie zapominaj również o tym, by wybrany przez Ciebie dostawca oferował wygodną dostawę za pośrednictwem InPost. Paczkomaty w Polsce wciąż zyskują na popularności!

Dropshipping AliExpress – podstawowe zasady


Aby cieszyć się korzyściami płynącymi z dropshippingu w AliExpress, stosuj się do kilku podstawowych zasad, które zapewnią Twojej marce sukces:

  • Postaw na komunikację – mimo że cały proces odbywa się za pośrednictwem Internetu, warto rozmawiać ze swoimi dostawcami. W wielu sytuacjach ich pomoc okaże się niezbędna, a na dobrych relacjach możesz zyskać również inne benefity – na przykład zniżki za zakup większych ilości towaru.
  • Porównuj ceny – w AliExpress wielu sprzedawców oferuje te same produkty w różnych cenach. Odrobina cierpliwości podczas researchu pozwoli Ci sporo zaoszczędzić – w skali miesiąca czy roku nawet drobne kwoty zrobią dużą różnicę.
  • Pisz własne opisy produktów – jakość towaru nie leży w Twojej gestii, ale jego marketing już tak. Oryginalne opisy produktów wypozycjonują Twoją stronę wyżej w wyszukiwarkach i zachęcą klientów do dokonywania transakcji.
  • Oferuj darmową dostawę – ceny w AliExpress są na tyle przystępne, że dzięki wysokiej marży możesz spokojnie zaoferować swoim klientom darmową dostawę. Zapewni Ci to niebagatelną przewagę nad konkurencją.
  • Kontaktuj się z klientami – czas dostawy produktów z Chin może wynieść od kilku tygodni do nawet paru miesięcy, więc dołóż wszelkich starań, aby Twoi klienci byli dobrze poinformowani o stanie zamówienia. Pomogą Ci w tym między innymi dobrze skonfigurowane maile transakcyjne.

Zwroty i reklamacje w dropshippingu z AliExpress


Z oczywistych względów reklamacje w AliExpress należą do rzadkości. Z tego powodu musisz samodzielnie zająć się ich rozpatrywaniem.

Dopóki nie są zbyt częste, możesz oferować swoim klientom zwrot pieniędzy. Jeżeli takie przypadki stają się codziennością, zweryfikuj jakość sprzedawanych produktów oraz ich zgodność z opisami w Twoim sklepie. Pamiętaj, że uniemożliwiając kupującym dokonanie zwrotu, zdecydowanie tracisz w porównaniu z konkurencją.

AliExpress dropshipping – opłata celna i VAT


Sprowadzanie produktów z Chin wiąże się oczywiście z koniecznością opłacenia cła oraz podatku VAT. Miej więc na uwadze, aby poinformować o tym klientów w regulaminie swojego sklepu. Choć są to rzadkie przypadki, przesyłka może zostać zatrzymana na granicy, co będzie wymagało od zamawiającego poniesienia wspomnianych kosztów.

Opłata celna dotyczy towarów o wartości przekraczającej 150 euro. Podatek VAT obejmuje natomiast wszystkie produkty zamawiane z AliExpress, choć można go czasami uniknąć. Sprzedawcy z Chin oznaczają swoje przesyłki jako prezent od osoby prywatnej („gift”) i wykorzystują pomoc pośredników na terenie Unii Europejskiej. W przypadku towarów o wartości nieprzekraczającej 45 euro może to zwolnić odbiorcę z obowiązku opłacania VAT-u.

AliExpress – sklep w dropshippingu


Znasz już wszystkie najważniejsze zasady prowadzenia sprzedaży w dropshippingu z AliExpress. Pora więc zastanowić się, w jakiej formie oferować produkty z Chin swoim klientom. Zwróć uwagę na to, że często nie wiedzą oni nawet, skąd wysyłany jest towar, który kupują. Dlatego musisz zrobić wszystko, aby dostosować swój sklep do ich potrzeb. Zadbaj o przejrzysty interfejs, szybki proces transakcyjny i funkcjonalne integracje.

Intuicyjny sklep internetowy stworzysz dzięki dowolnej platformie SaaS. Oprogramowanie tego typu zapewnia szereg zalet, które ułatwią Ci zarządzanie sprzedażą i obsługę klientów. Możesz korzystać także z gotowych integracji z polskimi hurtowniami, które umożliwią Ci prowadzenie dropshippingu – nie tylko z AliExpress!

Podsumowanie


Możesz zastanawiać się, dlaczego konsumenci mają kupować w Twoim sklepie, a nie bezpośrednio w AliExpress. Dzieje się tak, ponieważ to Ty w ich imieniu zajmujesz się całym – pozornie niekomfortowym – procesem. Obejmuje on komunikację z chińskimi sprzedawcami, kwestie organizacyjne, a także ewentualne reklamacje. Podążaj więc za powyższymi wskazówkami, aby zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia!

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz uniknąć trudności związanych z dropshippingiem z Chin, możesz postawić na polskich dostawców. Dzięki licznym integracjom z hurtowniami oprogramowania Sky-Shop cały proces będzie łatwiejszy w realizacji, a także bardziej przyjazny dla klientów – głównie ze względu na krótszy czas oczekiwania na przesyłkę.