Swój sklep internetowy z towarem otworzysz już w kilka dni dzięki gotowym rozwiązaniom dostępnym na rynku e-commerce. Dropshipping pozwala zminimalizować czas uruchomienia sklepu internetowego poprzez jego zatowarowanie kilkoma kliknięciami – bez konieczności kupowania, magazynowania i opracowania logistyki magazynu dla towarów. Zobacz, jak zacząć i uruchomić sklep internetowy w dropshippingu zaledwie w kilka dni!
Spis treści artykułu:
Gotowy sklep internetowy w dropshippingu. Czego potrzebujesz?
Dropshipping to zdecydowanie najszybszy i najtańszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży w Internecie. Na start wystarczy Ci komputer z dostępem do Internetu i zapał do nauki, bowiem wiedza dostępna jest bezpłatnie m.in. na naszym blogu. Tylko 3 kroki dzielą Cię od uruchomienia sprzedaży. Sprawdź jakie!
1. Hurtownia dropshippingowa do współpracy
Wiesz już gdzie szukać ofert współpracy w dropshippingu. Czas przejść do wyboru kontrahenta. Pamiętaj, że droga do podjęcia współpracy z hurtownią będzie różniła się w zależności od firmy. Niektóre z hurtownie selekcjonują sklepy do współpracy, inne nie mają tak restrykcyjnych wymagań. Aby podjąć współpracę:
- zarejestruj się na stronie hurtowni i podaj dane swojej firmy,
- skontaktuj się z wybraną hurtownią mailowo lub telefonicznie.
Czas oczekiwania na dostęp do towarów może wahać się od kilku godzin do kilku dni. Wybierając hurtownię, z którą się zintegrujesz zwróć uwagę na aspekty takie, jak:
- możliwość nadania własnych etykiet kurierskich i wsparcie dla Allegro Smart,
- obsługa zwrotów w dropshippingu,
- czas wysyłki,
- dostępność asortymentu oraz informacji o nim (zdjęcia, opisy, parametry),
- wsparcie ze strony hurtowni (np. przydzielony opiekun),
- ceny, progi rabatowe i możliwość uzyskania kredytu kupieckiego.
Znajdź hurtownię dropshippingową do współpracy w grupie HURTOWNIE oferuję/szukam + DROPSHIPPING!
2. Oprogramowanie do sklepu internetowego w dropshippingu
Integracja z hurtownią dropshippingową to Twoje podstawowe narzędzie pracy. Mechanizm ma bezpośredni wpływ na to, czy Twój gotowy sklep internetowy z towarem będzie posiadał aktualne dane dla klientów, a Twoja praca będzie przebiegała szybko i sprawnie. Właśnie dlatego tak ważnym aspektem jest wybór dobrego oprogramowania do dropshippingu. Porównując oferty dostępne na rynku zwróć uwagę na:
- zaawansowanie integracji z hurtowniami,
- dostęp i zakres integracji z Allegro,
- obecność gotowych integracji z kurierami, bramkami płatniczymi i narzędziami marketingowymi,
- dostosowanie oprogramowania do wymogów SEO,
- jakość i szybkość pomocy technicznej udostępnianej przez dostawcę oprogramowania.
Oprogramowanie Sky-Shop.pl obecne na rynku od przeszło 10 lat to idealny wybór, ponieważ zawiera w sobie wszystkie niezbędne do sprzedaży funkcje. Co ważne, przed założeniem Twojego sklepu internetowego i opłaceniem abonamentu, przetestujesz wszystkie możliwości systemu bezpłatnie, przez 14 dni!
System pozwoli Ci uruchomić własny sklep internetowy natychmiast po konfiguracji, w kilka dni. Nie musisz czekać kilku miesięcy na realizację programistów i grafików, nie musisz posiadać wiedzy z zakresu IT.
3. Formalności i narzędzia zewnętrzne w e-sklepie
Ostatnim z niezbędnych do otwarcia sklepu internetowego kroków jest podjęcie współpracy z firmami zewnętrznymi oraz dopełnienie wszelkich formalności.
Wszystkie formalności przy zakładaniu sklepu internetowego:
- Założenie firmy i wybór/dodanie PKD dla sklepu internetowego 47.91.Z.
- Kasa fiskalna – większość sklepów internetowych nie musi jej używać. W przypadku towarów wyłączonych ze zwolnienia z kasy będzie to konieczne np. perfumy.
- VAT – dopóki obrót roczny nie przekroczy 200 000 nie musisz rejestrować się jako czynny płatnik VAT. Wyjątkiem są towary, które od samego początku podlegają obowiązkowemu podatkowi VAT np. kosmetyki.
- Bankowe konto firmowe – w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej nie ma obowiązku posiadania konta firmowego w banku, ale dla porządku transakcji warto je mieć.
W większości przypadków osoby zakładające sklep internetowy są w stanie dopełnić wszelkich formalności drogą internetową, z użyciem profilu zaufanego, który można aktywować w większości bankowości internetowych.
Czas przejść do dostawców usług i firm zewnętrznych, których potrzebujesz przy założeniu gotowego sklepu internetowego w dropshippingu:
- Domena. Adres www wykupisz u dowolnego rejestratora domen.
- Bramka płatnicza. W większości bramek płatniczych proces rejestracji wymaga podpisania umowy i trwa kilka dni. W przypadku bramki Sky-Pay aktywacja odbywa się w maksymalnie 48 h poprzez wypełnienie formularza, bez podpisywania umów.
- Kurier bądź broker kurierski. Sklepy internetowe w dropshippingu często pomijają ten krok, ponieważ korzystają z kurierów hurtowni. Wybierając współpracę bezpośrednio z kurierem, podpisujesz umowę. Broker kurierski pozwala korzystać Ci z usług wielu firm transportowych bez dodatkowych zobowiązań.
Pozostałe z usług, jakie powinieneś mieć na uwadze to księgowość oraz działania marketingowe.
Konfiguracja sklepu internetowego
Konfiguracja sklepu internetowego, który będzie współpracował z hurtownią w dropshippingu odbywa się poprzez dostosowanie wszystkich ustawień do swoich potrzeb. Kluczowe dla sklepu internetowego będzie:
- pobranie wybranych produktów z hurtowni;
- stworzenie intuicyjnego drzewa kategorii z uwzględnieniem fraz do pozycjonowania;
- automatyczne ustalenie narzutu na ceny oraz zaawansowanych reguł narzutu;
- przygotowanie strony głównej poprzez dodanie bannerów, wyróżnienie produktów, zawarcie najważniejszych informacji na kafelkach np. darmowa dostawa.
Wszystkie etapy konfiguracji wykonasz samodzielnie korzystając z intuicyjnego panelu administracyjnego sklepu. Co ważne, wygląd sklepu internetowego zmodyfikujesz w kilka chwil, przeciągając gotowe moduły.
Gotowy sklep internetowy w dropshippingu i co dalej?
Samo założenie sklepu internetowego w dropshippingu nie wymaga znaczących nakładów czasu. W zależności od tempa prac, uruchomisz go w kilka do kilkunastu dni. Po konfiguracji sklep jest gotowy do sprzedaży, a Ty musisz skupić się na wygenerowaniu ruchu. Kolejne etapy pracy nad sklepem to:
- dopracowanie opisów produktów i ich prezentacji,
- pozycjonowanie,
- reklamy Google Ads i Facebook Ads,
- wyszukiwanie najlepiej sprzedających się towarów.
Musisz mieć świadomość, że każde nawet najlepiej skonfigurowany sklep z ciekawym asortymentem nie będzie sprzedawał, jeśli nie znajdą go klienci. Właśnie dlatego nad działaniami marketingowymi warto zastanowić się już na etapie zakładania e-sklepu.