Jak i czy można obniżyć ceny w hurtowniach dropshippingowych?

0
266
jak obniżyć ceny w hurtowniach

Opłacalność sklepu internetowego zależy nie tylko od liczby klientów i poziomu sprzedaży. Wpływ na rentowność mają też ceny towaru nabywanego od dostawców. Aspekt ten może mieć szczególne znaczenie w przypadku e-commerce’ów działających w dropshippingu, w którym osiąganie wysokich marż stanowi spore wyzwanie. Warto zatem zastanowić się, czy i jak można obniżyć ceny w hurtowniach dropshippingowych.

Wysokość cen w dropshippingu

Jak pewnie wiesz, dropshipping polega na ścisłej współpracy z wyspecjalizowanymi hurtowniami, które poza zaopatrywaniem sprzedawców w produkty świadczą też na ich rzecz podstawowe usługi logistyczne. Oznacza to, że dostawcy zajmują się zarówno magazynowaniem towaru, jak i jego pakowaniem czy wysyłką.

Stosunkowo szeroki zakres ofert hurtowni dropshippingowych odbija się naturalnie na cenach ich produktów. Skoro w ramach zatowarowania sklepu sprzedawca otrzymuje też usługę składowania towaru czy kompletacji zamówienia, musi w jakiś sposób ponieść jej koszt. Z tego właśnie powodu niejednokrotnie zapłaci za asortyment więcej niż w tradycyjnej hurtowni.

Nie sposób przemilczeć także faktu, że sprzedawca zaopatrujący się w hurtowniach dropshippingowych składa raczej pojedyncze zamówienia. Nie kupuje dużych ilości towaru na raz. Nabywa go natomiast wyłącznie wtedy, gdy sam znajdzie na niego kupca. Taki model współpracy nie pozwala dostawcom obniżać cen, ponieważ nie mają oni pewności, że uda im się sprzedać założone ilości towaru.

Względnie wysokie ceny towarów negatywnie odbijają się na rentowności sklepu internetowego. Aby pokryć koszty i przy okazji wypracować zysk, konieczne staje się więc narzucanie dużych marż, a te mogą zniechęcić klientów do zakupu. Sprzedawca ląduje więc w martwym punkcie. Najskuteczniejszym wyjściem z niego wydaje się redukcja wszelkich kosztów prowadzenia działalności, a przede wszystkim pozyskiwania towaru. To może bowiem pozwolić na obniżenie cen dla klientów przy jednoczesnym notowaniu zysku.

👉 Sprawdź, jak zacząć prowadzić sprzedaż w dropshippingu.

Jak obniżyć ceny w hurtowni dropshippingowej?

Choć obniżenie cen towarów w hurtowni dropshippingowej może stanowić nie lada wyzwanie, to jest jak najbardziej osiągalne. Wystarczy, że jako sprzedawca wybierzesz odpowiedniego dostawcę i wynegocjujesz warunki, na których Ci zależy. Na pewne oszczędności pozwolą Ci następujące rozwiązania:

Skorzystaj z progów rabatowych

Dostęp do progów rabatowych to podstawowy warunek, którym powinien zainteresować się sprzedawca wybierający hurtownię dropshippingową dla swojego sklepu. Mechanizm ten pozwala bowiem przedsiębiorcy korzystać z bardziej atrakcyjnych cenników dostawcy pod warunkiem osiągania określonych obrotów. Jeśli więc w danym przedziale czasowym uda mu się sprzedać wystarczająco dużą ilość towaru, w następnym będzie mógł zatowarować swój sklep nieco taniej.

Progi rabatowe stanowią atrakcyjne rozwiązanie dla obu stron transakcji – zarówno dla właściciela e-commerce’u, jak i dla jego hurtowni dropshippingowej. Miej jednak na uwadze, że nie każdy dostawca oferuje swoim klientom takie udogodnienia. Przed zawarciem umowy z wybraną firmą dowiedz się zatem, czy w przyszłości możesz liczyć na progi rabatowe.

Zadbaj o szybkie płatności

Choć wielu przedsiębiorców może nie myśleć o tym na co dzień, termin płatności odgrywa w biznesie bardzo ważną rolę. Im szybciej klienci regulują swoje zobowiązania, tym szybciej firma może dokonywać kolejnych inwestycji. Pieniądze nie czekają na jakimś koncie bankowym, tylko są cały czas pomnażane, co pozwala przedsiębiorstwu zachować elastyczność finansową i cały czas się rozwijać.

Tak samo działa to w hurtowniach dropshippingowych. Jeśli chcesz więc uzyskać niższe ceny u swojego dostawcy, możesz zaproponować mu rezygnację z terminu płatności. W takiej sytuacji zobowiążesz się do natychmiastowego regulowania swoich należności, co pozwoli mu sprawniej obracać gotówką. W zamian za takie udogodnienie, dostawca mógłby nieznacznie zredukować dla Ciebie ceny swojego towaru. Pamiętaj jednak, że wcale nie musi zgodzić się na taki układ.

Realizuj niektóre usługi we własnym zakresie

Dropshipping to dość kompleksowa usługa, w skład której wchodzi nie tylko zatowarowanie, ale także magazynowanie, pakowanie, wysyłka i wiele innych pobocznych procesów logistycznych. Jak już wiesz, każdy z tych elementów generuje pewne koszty i odbija się na ostatecznej cenie, którą musisz ponieść jako właściciel sklepu detalicznego.

Jednym z rozwiązań pozwalających na redukcję kosztów pozyskania asortymentu wydaje się więc rezygnacja z części usług świadczonych przez hurtownię dropshippingową. Oczywiście najem własnego magazynu czy zatrudnienie dodatkowego personelu mijałoby się prawdopodobnie z celem, ponieważ koszty takich rozwiązań znacząco przekroczyłyby marżę Twojego dostawcy. Warto jednak zastanowić się nad pozostawieniem sobie swobody w zakresie wyboru przewoźnika czy odpowiedzialności za obsługę zwrotów.

Korzystanie z przesyłek zapewnianych przez dostawcę może Ci się początkowo opłacać. Często ma on w końcu dostęp do preferencyjnych cenników firm kurierskich. Z czasem sytuacja może się jednak zmienić i w miarę jak będziesz otrzymywać coraz więcej zamówień, konieczne stanie się podpisanie własnej umowy z wybranym przewoźnikiem. Rezygnując z transportu oferowanego przez hurtownię, wygenerujesz więc pewne oszczędności.

Sprawa obsługi zwrotów wydaje się jeszcze łatwiejsza, ponieważ tylko nieliczne hurtownie dropshippingowe świadczą taką usługę. Oznacza ona ponadto dodatkowe koszty, więc warto wyciągnąć ją z rachunku dostawcy. Spróbuj wygospodarować nieco miejsca na przechowywanie odsyłanych produktów we własnym domu, a koszty zakupów w hurtowni powinny wówczas nieco spaść.

👉 Dowiedz się, jak znaleźć dobrą hurtownię dropshippingową.

Jak i czy można obniżyć ceny w hurtowniach dropshippingowych? Podsumowanie

Dropshipping gwarantuje mnóstwo oszczędności – od kosztów magazynu, przez wynagrodzenia personelu, aż po zamawianie materiałów do pakowania przesyłek. Takie udogodnienia muszą jednak odbić się na zauważalnie wyższych cenach towaru. Choć jest to model logistyczny, który nie sprzyja tanim zakupom, to wciąż masz do dyspozycji kilka sposobów na obniżenie rachunków. Wypróbuj więc proponowane przez nas rozwiązania i wypracuj idealny dla siebie model współpracy z hurtownią dropshippingową!