Dropshipping to nowoczesny model sprzedaży internetowej, który pozwala na prowadzenie biznesu bez konieczności posiadania magazynu i inwestowania w towar. Tak innowacyjne rozwiązanie zdecydowanie ułatwia otwarcie sklepu internetowego początkującym przedsiębiorcom.
Dzięki współpracy z hurtowniami mogą oni skupić się na pozyskiwaniu klientów oraz ich obsłudze. Zastanawiasz się, jak wygląda dropshipping w Polsce? Dowiedz się więcej na ten temat
Spis treści artykułu:
Co to jest dropshipping?
Dropshipping polega na współpracy sprzedawcy internetowego z zewnętrznymi hurtowniami.
Model ten zakłada przeniesienie procesu magazynowania, kompletowania zamówienia i jego wysyłki na dostawcę, podczas gdy przedsiębiorca zajmuje się marketingiem oraz komunikacją z kupującymi.
Ma on zatem zdecydowanie więcej swobody w budowaniu własnej marki i w pracy nad rozwojem biznesu.
Proces zakupowy w modelu dropshippingowym przebiega w następujący sposób:
- Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym.
- Otrzymujesz wpłatę za zamówiony produkt.
- Przekazujesz zamówienie do hurtowni, z którą współpracujesz, i uiszczasz opłatę.
- Hurtownia zajmuje się realizacją zamówienia.
- Marża z transakcji to Twój zysk.
Jak więc widzisz, sprzedaż w dropshippingu nie wymaga od Ciebie ani dużych nakładów pracy, ani jakiegokolwiek kapitału.
👉 Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy w dropshippingu!
Dropshipping w sklepie internetowym to przyszłość e-commerce
Rosnąca popularność dropshippingu w Polsce nie powinna nikogo dziwić. To model, który odznacza się licznymi zaletami i zdecydowanie ułatwia prowadzenie sprzedaży w sieci.
Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy może wejść na rynek z marką własnego pomysłu. Początkujących przedsiębiorców nie ograniczają w tym przypadku ani braki kapitałowe, ani kadrowe. Ze wszystkimi obowiązkami sprzedawca może poradzić sobie samodzielnie, ponieważ w większości wyręczą go współpracujące z nim hurtownie.
Możemy spodziewać się, że sklepów internetowych działających w modelu dropshippingowym będzie wciąż przybywać. To przecież idealny pomysł na biznes dla osób, które chcą dorobić do etatu i spróbować swoich sił w e-commerce. Zanim wejdą na rynek z własnym asortymentem, mogą rozkręcić działalność, opierając się na współpracy z hurtowniami dropshippingowymi.
Zalety dropshippingu w Polsce
Decydując się na sprzedaż w dropshippingu, nie musisz wcześniej kupować towaru, który będziesz sprzedawać. Oznacza to, że nie podejmujesz ryzyka inwestycyjnego.
Za produkt płacisz bowiem dopiero w momencie, kiedy któryś z Twoich klientów zdecyduje się na jego zakup. Taki model sprawia również, że nie potrzebujesz żadnego zaplecza magazynowego, ponieważ nie musisz przechowywać swojego asortymentu.
Powyższe zalety czynią z dropshippingu idealne rozwiązanie dla początkujących sprzedawców. Ze względu na brak poważnych konsekwencji i możliwość wejścia na rynek bez jakiegokolwiek kapitału, mogą oni swobodnie przetestować swój pomysł na biznes, zanim zaczną poważnie w niego inwestować.
Korzystając z dropshippingu, ograniczasz wydatki związane z zabezpieczaniem produktów oraz ich transportem, a także z zatrudnianiem pracowników. Zyski natomiast zależą wyłącznie od warunków współpracy z hurtowniami, które ustalasz samodzielnie.
Jak wygląda dropshipping w Polsce?
Wielu początkujących przedsiębiorców w Polsce może sporo zyskać na dropshippingu.
Warto więc zastanowić się, jak wygląda ten rynek w naszym kraju. Wciąż jest to przecież dość nowe i mało znane rozwiązanie. Okazuje się, że sprzedawcy, którzy korzystają z jego dobrodziejstw, faktycznie szybciej i łatwiej wchodzą na rynek.
Z danych Sky-Shop wynika, że sklepy działające w dropshippingu odnotowują pierwszą transakcję w czasie 43,6% krótszym niż tradycyjne e-commerce’y.
Warto zauważyć, że sprzedawcy działający w tym modelu nie muszą ograniczać się do swoich sklepów internetowych. Doskonały użytek mogą zrobić również z Allegro.
Okazuje się, że 76% przychodów z dropshippingu w Polsce pochodzi właśnie z tego marketplace’u (dane: Sky-Shop).
Jest to o tyle wygodne rozwiązanie, że możesz skorzystać z gotowej infrastruktury serwisu, jego narzędzi marketingowych, a przede wszystkim z renomy marki rozpoznawalnej w całym kraju.
Jak rozpocząć prowadzenia sprzedaży w dropshippingu?
Rozpoczęcie przygody z dropshippingiem w Polsce nie jest wcale trudne. Choć możesz prowadzić tego typu aktywność bez zakładania firmy, zdecydowanie lepiej jest to zrobić. W przeciwnym razie obowiązywać Cię będzie limit przychodu, który nie pozwoli Ci rozwinąć biznesu.
Zarejestruj więc działalność gospodarczą, wymyśl nazwę dla swojego sklepu, wykup odpowiednią domenę i uruchom funkcjonalny sklep internetowy.
Oczywiście to wszystko brzmi prościej, niż wygląda w rzeczywistości. Możesz jednak skorzystać z wygodnego rozwiązania w postaci odpowiedniego oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci.
Doskonale sprawdzi się w tym przypadku Sky-Shop, czyli narzędzie oferujące między innymi integrację sklepu internetowego z hurtowniami zewnętrznymi.
Krótko mówiąc, dzięki niej wszystkie informacje na temat produktów od dostawców będą automatycznie zaciągane na Twoją stronę, a w panelu administracyjnym zobaczysz aktualizowane na bieżąco ceny czy stany magazynowe.
Integracja Sky-Shop z hurtowniami daje dostęp do rozmaitych funkcji, wśród których można wymienić na przykład:
- pobieranie produktów z hurtowni według różnych kryteriów,
- powiązanie kategorii hurtowni z kategoriami sklepu,
- automatyczny narzut procentowy na towary,
- powiadomienia o nowych produktach,
- aktualizacje danych do 12 razy na dobę,
- ignorowanie VAT-u z hurtowni,
- podłączanie wielu hurtowni do jednego sklepu.
👉 Sprawdź, jak znaleźć dobrą hurtownię dropshippingową.
Formalności w dropshippingu
Dropshipping jest modelem sprzedażowym uproszczonym do maksimum. Oznacza to, że nie trzeba przejmować się żadnymi dodatkowymi formalnościami.
Musisz jedynie podpisać stosowne umowy z hurtowniami, z którymi decydujesz się współpracować. Później – obsługując napływające zamówienia – dostawcy nie będą wymagali od Ciebie żadnych dodatkowych opłat, a klienci nie dowiedzą się nawet, że przesyłki nie wychodzą bezpośrednio od Ciebie.
W dopełnieniu wszelkich kwestii technicznych pomoże Ci oprogramowanie Sky-Shop oraz zaawansowany moduł integracji z hurtowniami. Dzięki niej nie musisz własnoręcznie wprowadzać do swojego sklepu wszystkich danych, ponieważ odbywa się to automatycznie. Pamiętaj, aby przed podpisaniem umów z dostawcami upewnić się, że spełniają oni Twoje oczekiwania w kluczowych dla Ciebie kwestiach.
Podsumowanie
Choć początki sprzedaży w dropshippingu mogą być dla Ciebie nieco zawiłe, szybko poradzisz sobie ze wszelkimi wyzwaniami. Nie musisz przecież przejmować się ani zakupem towaru, ani jego magazynowaniem.
Możesz skupić się na pozyskiwaniu klientów i prowadzeniu działań marketingowych, a bieżącą obsługę zamówień oraz kontakt z kupującymi ułatwi Ci moduł integracji z hurtowniami dropshipping dostępny w oprogramowaniu Sky-Shop. Platforma ta może już pochwalić się współpracą z ponad 430 hurtowniami internetowymi, z czego ponad 150 to właśnie hurtownie dropshippingowe!