Korzystanie z dropshippingu daje ogrom możliwości początkującym sprzedawcom, pozwalając im wejść na rynek z ograniczonym kapitałem i bez magazynowo-wysyłkowego zaplecza.
Warto jednak pamiętać o tym, że prowadzenie biznesu w takim modelu niesie ze sobą również pewne zagrożenia – opinia o Twojej marce nie jest już zależna wyłącznie od Ciebie, ale także od Twojego kontrahenta. Dlatego należy dokładnie zweryfikować hurtownie, z którymi zamierzasz współpracować. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas ich wyboru!
Spis treści artykułu:
Na co zwrócić uwagę wybierając hurtownię działającą w dropshippingu?
Wybór odpowiedniej hurtowni to klucz do sukcesu w dropshippingu. Sprzedając w tym modelu musisz liczyć się z tym, że nie będziesz mieć kontroli nad wszystkimi aspektami procesu sprzedaży – w wielu kwestiach musisz po prostu zaufać hurtowni. To ona będzie w pełni odpowiedzialna za magazynowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień.
Bardzo ważny jest więc wybór kontrahenta, który oferuje usługi na najwyższym poziomie. Chodzi tu przede wszystkim o szybki czas przygotowywania i wysyłania przesyłek oraz ich nienaganną zawartość.
Istotne są również kwestie biznesowe. Mowa tu oczywiście o cenach dyktowanych przez daną hurtownie, ale także możliwości negocjacyjnych w kwestii rabatów czy kredytu kupieckiego.
Sprawdź, na co dokładnie zwrócić uwagę, wybierając hurtownię dropshipping:
1. Opisy i zdjęcia produktów
Zakładając sklep w Internecie, chcesz zacząć sprzedawać jak najszybciej. Wykorzystując dropshipping, nie musisz martwić się o asortyment, bo zapewniają Ci go hurtownie, z którymi współpracujesz. Aby móc od razu rozpocząć sprzedaż, potrzebujesz jednak oferty dla swoich klientów. Możesz stworzyć ją w mgnieniu oka, integrując produkty dostępne w hurtowniach z własną stroną. Żeby tak się stało, towar powinien być dokładnie opisany oraz opatrzony niezbędnymi zdjęciami. Dzięki temu pobranie danych poprzez platformę Sky-Shop lub inne oprogramowanie tego typu będzie szybkie i wygodne.
Pamiętaj, żeby zwrócić uwagę również na to, czy opisy oraz zdjęcia są wiarygodne i reprezentują wysoką jakość. Jeśli nie chcesz zbytnio ingerować w ekspozycję produktów lub nie masz na to czasu, będziesz polegać właśnie na tym, czym dysponuje dana hurtownia.
Zweryfikuj więc obecność danych technicznych, których ewentualne braki zmuszą Cię do uciążliwego poszukiwania informacji u producentów. Aby zaoszczędzić sobie pracy, sprawdź też, czy drzewo kategorii jest wystarczająco intuicyjne – w przeciwnym razie staniesz przed wyzwaniem układania struktury sklepu od zera.
2. System składania zamówień
Współpracując z hurtowniami dropshippingowymi, możesz składać zamówienia w różnych formach. Zazwyczaj wystarczy kontakt mailowy. To jednak rozwiązanie, które sprawdzi się wyłącznie na początku, gdy nie masz jeszcze zbyt wielu klientów. Wraz z upływem czasu będziesz potrzebować bardziej wydajnego systemu. Właśnie dlatego warto zdecydować się na współpracę z hurtowniami, które dysponują intuicyjnym panelem do składania zamówień.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wystarczy uzupełnić odpowiednie pola w systemie, aby poinformować hurtownię o aktualnym zapotrzebowaniu. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i ułatwisz sobie codzienną pracę. Pamiętaj, że dropshipping ma pomagać w prowadzeniu biznesu, a nie przeszkadzać!
3. System zwrotów
Przyjmowanie zwrotów może być dla Ciebie utrapieniem, kiedy prowadzisz sprzedaż internetową w dropshippingu. Zazwyczaj wygląda to bowiem tak, że odesłany przez klienta towar musisz przechowywać na własną rękę w oczekiwaniu na kolejną osobę zainteresowaną tym produktem. Niektóre hurtownie zdejmują z Ciebie jednak ten obowiązek, przyjmując zwroty od Twoich klientów.
Hurtownie obsługujące zwroty robią to na jeden z dwóch sposobów. Odesłany towar albo przechowywany jest w magazynie do czasu znalezienia przez Ciebie kolejnego kupca, albo wraca do asortymentu, a Ty otrzymujesz korektę faktury. W tym drugim przypadku hurtownia może po prostu przyznać Ci odpowiednią kwotę do wykorzystania na następne zamówienie.
4. Formy dostawy
Wysyłając towar do Twoich klientów, hurtownie dropshippingowe korzystają z różnych form dostawy. Mogą robić użytek z własnej sieci logistycznej bądź zlecać transport zewnętrznej firmie kurierskiej. Od wyboru zależeć będzie szybkość obsługi i zadowolenie Twoich klientów. Wybierając kontrahenta, zwróć więc uwagę na to, jakie metody dostawy oferuje.
Kieruj się przy tym preferencjami swoich klientów. Obserwuj, które sposoby dostawy są przez nich częściej wybierane niż inne. Na tej podstawie weryfikuj wybierane do współpracy hurtownie. Zwróć na przykład uwagę na system Allegro Smart, który ma coraz więcej zwolenników i cieszy się dużą popularnością wśród sprzedawców internetowych.
5. Kredyt kupiecki
Dobra hurtownia dropshippingowa udzieli Ci kredytu kupieckiego, jeśli Wasza współpraca będzie układała się korzystnie. To udogodnienie polegające na wydłużeniu terminu zapłaty za zamówione produkty.
W efekcie Twój kontrahent nie będzie czekał na wpłatę, tylko natychmiast wyśle towary do Twoich klientów. Na kredycie kupieckim skorzystasz więc podwójnie. Pamiętaj jednak, że nawet jeśli zaczniesz współpracę z hurtownią, która oferuje taki przywilej, zostanie Ci on przyznany dopiero po kilku miesiącach terminowego spłacania zobowiązań.
6. Progi rabatowe
Progi rabatowe w hurtowni dropshippingowej mogą pomóc Ci nie tylko zarabiać więcej, ale i oferować klientom atrakcyjne promocje. Koncepcja polega bowiem na obniżaniu cen w momencie przekroczenia ustalonej wartości granicznej.
W ten sposób hurtownie zapewniają korzystne warunki współpracy tym sprzedawcom, którzy zamawiają najwięcej. Podobny system możesz zastosować wśród swoich klientów, dodatkowo zachęcając ich do transakcji. Dowiedz się zatem, czy wybrane przez Ciebie hurtownie dropshippingowe uwzględniają progi rabatowe w swojej polityce cenowej.
Jak znaleźć dobrą hurtownię dropshippingową?
Kierując się powyższymi wskazówkami, z pewnością wybierzesz dobrą hurtownię dropshippingową. Pamiętaj, że to od jej poziomu profesjonalizmu będzie zależała satysfakcja Twoich klientów, a więc także – powodzenie Twojego biznesu.
Oprogramowanie Sky-Shop daje Ci dostęp do gotowych integracji z ponad 240 hurtowniami dropshipping. Wszystkie hurtownie zostały zweryfikowane pod kątem uzupełnienia pliku produktowego.
👉 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat współpracy z hurtowniami, zachęcamy do dołączenia do grupy na Facebooku – Hurtownie oferuję/szukam + Dropshipping.